Αυτά ανακοίνωσε, την Δευτέρα, σε συνέντευξη τύπου, η διοίκηση της Πανελλήνιας Ένωσης Συνταξιούχων Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΣΠΕΝ) παρουσιάζοντας στοιχεία για τις μειώσεις των συντάξεών τους και επισημαίνοντας ότι ανάλογο ποσοστό μείωσης «δεν έχει επιβληθεί σε άλλο κλάδο συνταξιούχων».
Ο πρόεδρος της ΠΕΣΠΕΝ Μάκης Δασκαλάκης υπογράμμισε ότι η σύνταξη ενός πλοιάρχου πριν από τις περικοπές ήταν περίπου 2.000 ευρώ καθαρά και σήμερα έχει κατέβει στα 1.300 ευρώ.
Οι απόμαχοι ναυτικοί, υπογράμμισε ο κ. Δασκαλάκης, ποτέ μέχρι σήμερα δεν έλαβαν το 80% του μισθού τους ως σύνταξη, αν και πλήρωναν γι αυτό. Το μέγιστο στο οποίο έφθασαν ήταν το 70% σταδιακά από το 2006 μέχρι το 2010 και από τότε άρχισαν οι συντάξεις να μειώνονται.
Ακόμα, τα μέλη της διοίκησης της ΠΕΣΠΕΝ κατήγγειλαν ότι η κράτηση του 4% που επιβάλλεται σε όλους τους ναυτικούς υπέρ του Κεφαλαίου Ασθενείας και Ανεργίας (ΚΑΑΝ) γίνεται επί του μεικτού ποσοστού σύνταξης προ των περικοπών, κάτι που δύο φορές ο Συνήγορος του Πολίτη έχει γνωμοδοτήσει ότι είναι παράνομο, διότι δεν πρόκειται πια για 4% αλλά για 5,5%.
Από εκεί και πέρα, ο κ. Δασκαλάκης και οι άλλοι ομιλητές αναφέρθηκαν στο ΝΑΤ αλλά και στο θέμα της προσέλκυσης νέων στο ναυτικό επάγγελμα λέγοντας τα εξής:
• Οι κυβερνώντες διαχρονικά ασέλγησαν πάνω στο ΝΑΤ κάνοντας και την τελευταία ασέλγεια, το κούρεμα των ομολόγων, με αποτέλεσμα να λένε σήμερα στους ναυτικούς ότι το ΝΑΤ χρεοκόπησε και δεν δικαιούνται να λάβουν αυτά που κατέθεταν μια ζωή.
• Ο Οίκος Ναύτου, που ιδρύθηκε το 1927, συντηρούμενος από το ΝΑΤ, δηλαδή από τους ναυτικούς, πέρυσι όμως τον «κατάπιε» ο ΕΟΠΥΥ.
«Δικό μας το κτίριο, δικά μας τα μηχανήματα, όμως κουμάντο κάνει ο ΕΟΠΥΥ, χωρίς να δίνει καμία ιδιαίτερη φροντίδα στο ναυτικό» πρόσθεσαν.
• Για τις ιδιαιτερότητες του ναυτικού επαγγέλματος, καταγγέλλοντας μάλιστα ότι ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης, με απόφασή του, κατάργησε την έκπτωση 50% που είχαν όλοι οι συνταξιούχοι ναυτικοί στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.
• Για την συρρίκνωση του ναυτεργατικού δυναμικού υπογράμμισαν ότι ενώ στην δεκαετία του 70 υπήρχαν 120.000 ναυτικοί εν ενεργεία σήμερα δεν ξεπερνούν τις 15.000.
«Και αυτό γιατί ποτέ δεν δόθηκαν κίνητρα για να αντισταθμίσουν τους κινδύνους, τις ιδιαιτερότητες, τις ευθύνες του ναυτικού επαγγέλματος. Ποτέ όσοι χειρίζονται τη ναυτική μοίρα, από το Λιμενικό Σώμα μέχρι τον εκάστοτε υπουργό Ναυτιλίας, δεν δούλεψαν κατά αυτής της εμφανέστατης συρρίκνωσης του αριθμού των ναυτικών. Τα μόνα δήθεν μέτρα που λαμβάνονται για τη δήθεν προστασία της ελληνικής σημαίας είναι οι συνεχείς μειώσεις των συνθέσεων των πλοίων, μέχρι πριν λίγο κυρίως στα ποντοπόρα, τώρα πλέον και στην ακτοπλοΐα», ανέφερε ο κ. Δασκαλάκης. Και πρόσθεσε:
«Πρόσφατα ακούσαμε τον πρωθυπουργό να εξαγγέλλει 70.000 νέες θέσεις εργασίας στη ναυτιλία, και ταυτόχρονα τον υπουργό ναυτιλίας να μειώνει τον αριθμό των ναυτικών σε κάθε πλοίο. Ακούμε συνεχώς για μέτρα προσέλκυσης νέων στο ναυτικό επάγγελμα, και ταυτόχρονα βλέπουμε δοκίμους από τις σχολές να προσπαθούν απεγνωσμένα να βρουν πλοίο για να κάνουν το υποχρεωτικό εκπαιδευτικό τους εξάμηνο και οι εταιρείες να μην τους δέχονται. Το κράτος που τους υποχρεώνει να κάνουν το εκπαιδευτικό τους εξάμηνο, αυτό οφείλει να τους βρίσκει πλοία να μπαρκάρουν, αντί να τους υποχρεώνει να συνωστίζονται σε γραφεία βουλευτών, δημάρχων, υπουργών, ανωτάτων λιμενικών, προσπαθώντας να εξασφαλίσουν το αυτονόητο».
«Κάτω από αυτές τις τραγικά παράλογες συνθήκες και εάν δεν ληφθούν άμεσα δραστικά μέτρα στα πλαίσια της κοινής λογικής, μακριά από παραλογισμούς και συμφέροντα, επιτρέψτε μου την απαισιόδοξη πρόβλεψη ότι το ανθρώπινο δυναμικό της ελληνικής ναυτιλίας θα χαθεί πολύ σύντομα. Και καλό είναι να γνωρίζουν, όλοι ότι ναυτιλία χωρίς Έλληνες ναυτικούς δεν είναι δυνατόν να υπάρξει», υπογράμμισε ο ίδιος.
Γράφει ο Στ. Πετρίδης
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου